מאמצי הפשרה של הנשיא: חוקי הקואליציה יעוכבו

    איתי גדסי 1 Comment on מאמצי הפשרה של הנשיא: חוקי הקואליציה יעוכבו

    ההצבעה על הצעת חוק יסוד הממשלה המבקשת למנוע ביקורת שיפוטית במינוי שרים תדחה לשבוע הבא. לפיד שיבח את המפגינים, ומארגני ההפגנות דורשים מהאופוזיציה לא להידבר עד גניזת כל החוקים

    צילום: חיים צח / לע״מ
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו״ר הקואליציה חבר הכנסת אופיר כץ הודיע, כי "בעקבות פניית כבוד נשיא המדינה ובקשתו לאפשר המשך הידברות בלב פתוח ונפש חפצה, החלטתי בהתייעצות עם ח״כ משה ארבל, לדחות לשבוע הבא את ההצבעה על הצעת חוק יסוד הממשלה המבקשת למנוע ביקורת שיפוטית במינוי שרים שאושר על ידי הכנסת". לדברי כץ, "דחיית החוק לא תשפיע על התקדמות הרפורמה המשפטית".

    במקביל, בוועדת החוקה, לבקשתו של חה"כ גלעד קריב, יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן פנה לפני זמן קצר ליועצת המשפטית של הכנסת בבקשה לקבלת חוות דעת על קידום הצעת חוק פרטית במקביל לקידום הצעת חוק מטעם הוועדה באותו נושא.

    לפיכך הצעת החוק הפרטית חוק יסוד ההתגברות תיקוני חקיקה שהונחה מטעמו של חה"כ רוטמן תעלה במליאה לאחר קבלת חוות דעתה של היועצת המשפטית. דיוני ועדת החוקה במסגרת תכנית "ציון במשפט תפדה" ימשיכו כמתוכנן ביום ראשון הקרוב.

    יו"ר ועדת החוקה: "לא תהיה עצירה של החקיקה"

    ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: ‏"כל אדם שיצא מהבית להפגין עם דגל ושלט יכול להגיד היום לעצמו – נלחמנו ביחד והצלחנו לעכב את חוקי דריסת הדמוקרטיה שלא יעלו היום להצבעה במליאת הכנסת. תודה זה בזכותכם. חייבים להמשיך ולהאבק יחד ברחובות ובכנסת על נשמתה של המדינה".

    מנגד, מארגני הפגנות השמאל קראו ללפיד וגנץ לא להיכנס להידברות עד לגניזת כלל החוקים: "מדובר במסך עשן שנועד להמשיך לאפשר לקואליציה להעביר את שינוי הרכב הועדה לבחירת שופטים, שתהפוך את בית המשפט לסניף של הליכוד ופורום קהלת. אסור להיכנס לשום הידברות עד לגניזת כל יוזמות החקיקה. כפי שהדגיש יו״ר הקואליציה אופיר כץ, המהלך הזה לא משפיע על הדורסנות של הקואליציה בהעברת ההפיכה המשטרית. קוראים ללפיד וגנץ לא להיכנס להדברות עד לגניזת כלל החוקים".

    בעקבות הפרסומים, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין ויו״ר ועדת החוקה, ח״כ שמחה רוטמן הבהירו: "החוקים שהורדו היום אינם שייכים לחקיקת הרפורמה המשפטית שמתנהלת בוועדת חוקה, והורדו לפי החלטה של חברי הכנסת המציעים אותם. חקיקת הרפורמה המשפטית נמשכת בלי הפסקה. ועדת החוקה תמשיך לדון כמתוכנן ביום ראשון. ביום שני יעלה החוק שאושר בוועדת חוקה להצבעה במליאה בקריאה ראשונה, כפי שתוכנן מראש".

     

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תגובה אפשרית אחת לדרישת המפגינים וכו' – להמשיך מיד בכל הכח לחקיקה. אם אתם דורשים הכל, לא תקבלו כלום.
      ועוד דבר, לדעתי יש לסרב בשום אופן להפגש עם לפיד, אולי עם גנץ או אחרים, אבל את האיש הזה שמחריב את המדינה, וחוזר ומקשקש כל היום על אובדן הדמוקרטיה, צריך להחרים לחלוטין!